1 Nisan 2016 Cuma

Grisha Serisi Yorumu


GRISHA SERISI
000 SPOİLER
Grisha serisi benim için ayrı bir yerde seri 3 kitaptan oluşuyor . İlk kitap Gölge Ve Kemiği okumaya bir türlü başlayamamıştım tamam bugün başlıyorum yaa bugün kesin başlarım derken kitabı elime aldım ilk 10 sayfasını okudum okudum sonra kitap beni dünyasına öğle bir çekti ki anlatamam.(bu arada ilk kitabın yorumunu blogumda bulabilirsiniz.)Kitap çok akıcıydı işim olmasa tek günde bitirirdim ama ders falan bayaa bir işim olduğu için yarına kalmıştı okumaya kıyamıyordum diğer kitaplarını almak için 4 gözle bekledim en sonunda diğer kitaplarıda aldım okudum tam burada kitap durgunlasıyor derken farklı bir aksiyon çıkıyordu . Son kitabı bitmesin diye işkence çekerek okudum. Yazar yer tasfirlerini özellikle ilk kitapta ki sarayı öyle bir anlattı ki resmen gözlerim kamaştı okurken. 
 Seri gerçekten harika bir seri. Karakterlerden söz edicek olursak ben karakterleri de çok sevdim Alina beni sinir etsede şu an onu bile özlüyorum. Bazıları karakterleri yazar yazarken sanki çok güzel olmak zorundaymış gibi tasvir ettiklerini söylüyor gerçeği söylüyorum benim gözüme bòyle birşey hiç batmadı hem de hiç. Kitaplar yurt dışında çok rağbet görmüş kitaplar her okurun kitaplığında bir grisha serisi görüyorsunuz bizim ülkemizde ise yine okuyucuların raflarında görüyorsunuz ama bir efsane serisi kadar değil veya bir uyumsuz. 


Ayrıca bahsetmeden geçemeyeceğim kitabın haritalı olması çok güzel birşey bu kitaptan sonra dünyadaki bütún haritalı kitapları okumak istedim.

Kitapların konusundan şöylece bir bahsedelim de unutmadan. Bizim ana karakterlerimiz Alina ve Malyen bunlar Ravka adlı bir ülkede yaşıyorlar. Yetimler bir yetimhanede büyümüşler . Şimdi bunların yaşadığı dünyada grisha adı verilen yüce bilimlerin ustaları var ve bunları tespit edip küçük saryda eğitim görmleri için küçük yaşda her sınıf adına bir grisha olmak üzere(ki 3 sınıf var) 3 grisha her çocuğu grisha olup olmadığı hakkında sınıyor. Grisha oldukları ortaya çıkarsa eğitiliyorlar ve zorunlu olarak 2. Orduya alınıyorlar. Malyen ve Alina büyüyüdüklerinde 1. Orduda iş başlıyorlar. Alina harita çizici Malyen ise bir asker. Bunlar The Unsea olarak adlandırılan bölümden geçmek için görevlendirilen gemide rol alıyorlar. The Unsea denizinden geçmek çok zor çünkü orada volcralar var . Ama batı ravkaya geçmek istiyorlar. Bunlar 1. Ordudaki diğer insanlar ve 2. Ordudaki yüce bilimlerin ustalarıyla bu denize açıkıyorlar volcralar saldırıyor ve bayaa kayıplar veriliyor Malyen de bu volcralarla savaşırken yaralanıyor Alina Malyenei bulup yarası görüyor elini uzattığında bir ışık parlıyor ve ardından Alina bayılıyor. Karanlıklar Efendisi olarak adlandırılan bu yüce bilimlerin ustalarının bulunduğu 2. Ordunun başı olan adam da bu gemide. Alinayı yaka paça bu Karanlılar Efendisinin yanına götürüyorlar ardından Alina birşey olduğnu öğreniyor daha fazlasını söylemeyeceğim.
Evet aslında bu ilk kitabın konusu ama herşey buarada başlıyor.
Yüce bilimlerin ustalarından da şöyle bir bahsedecek olursak :

Corporalki:(Canlılar sınıfı)
Şifacılar 
Cellatlar

Etherealki:(Elçiler sınıfı)
Rüzgarın Hakimleri
Ateşin Hakimleri
Dalgaların Hakimleri

Materealki: (Fabrikatörler Sınıfı)
Alkemi
Durast

  Kitaplar eski zamanlarda geçiyor telefonun olmadığı zamanlar kadar eski bir zamanda . Kitapların fiyatıda hiç pahalı değil internetten hepsini 33 liraya bulabilirsiniz yani tanesini 11 liraya ama okuokudan alırsanız ilk kitabı 7. 90 bulabilirsiniz. Eğer kitapçılardan alırsanız 19 liarya bulursunuz. Kitaplar hem ucuz hem harika dünyaları var hemde fantastikler almamak için hiçbir nedeniniz yok. 

Seri türü :Fantastik
Yazarı:Leigh Bardugo

Gölge ve Kemik:5/5
Küşatma ve Fırtına:5/5
Çöküş ve Yükeliş:5/5
Seri puanı:5/5

              OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞŞEKÜRLER.
            Kitap hakkındaki sorularınızı yoruma yazabilrsiniz. Lütfen yorum yazmayı unutmayın.


   

Ve gölgelerin içindeki prenses zombie Luna (NAMI DİĞER GÖLGELERİN EFENDİSİ)siyah elbisesi , kahverengi uzun at kuyruğu saçı, yeşil delici gözleri ve kan kırmızısı kılıcıyla bu diyarlardan ayrılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder